Опитувальник:
«Самооцінка професійних якостей педагога»
Мета: вивчення рівня розвитку професійних якостей педагога, що атестується.
Референтна група: вчителі із педагогічним стажем роботи від 3 до 35 років і більше.
Термін проведення: жовтень, січень.
Інформаційна інструкція:
Прочитайте наведені твердження, усвідомите і оцініть, якою мірою кожне з них відповідає Вашій професійній діяльності, за наступною шкалою:
• Завжди проявляється.
• Дуже часто.
• Часто.
• Чи не часто.
• Іноді.
• Рідко.
• Ніколи не проявляється.
На бланку поставте крапку чи хрестик на перетині вертикальної лінії номера твердження і горизонтальної лінії оцінки. Потім з'єднайте прямими лініями всі зроблені Вами позначки.
1. Веду заняття із захопленням, забуваючи про минулі і майбутні обставини.
2. У роботі опираюся, головним чином, на власну думку і досвід.
3. Знаю і відчуваю, що мені треба зробити для поліпшення своєї роботи.
4. Під час занять відразу сприймаю ситуацію і намагаюся знайти потрібне рішення.
5. Намагаюся чітко продумувати свої дії, і як ці дії будуть сприйматися дітьми.
6. Веду заняття чітко за наміченим планом, відхиляючись від нього при певних обставинах.
7. Вважаю всі свої дії професійно виправданими.
8. Знаю себе і прагну до самостійності в роботі.
9. Знаю і враховую в роботі фізіологічні та психологічні особливості кожної дитини.
10. Намагаюся на заняттях і в спілкуванні обов'язково поєднувати гру, вивчення, рух і роздум.
11. На заняттях і в спілкуванні можу стримати прояв своїх негативних емоцій.
12. З будь-якою дитиною можу відразу налагодити хороші взаємини.
13. Спеціально прагну дізнатися щось нове для своєї роботи.
14. Для занять хочеться самостійно розробити і спробувати щось нове.
Бланк відповідей:
ПІБ (шифр)
Вік ____ Стаж ____
Освіта, категорія: ____ Дата обстеження: «____»
Завжди |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Дуже часто |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Часто |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Не часто |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Іноді |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Зрідка |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ніколи |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
№ питання |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
ПРОФЕСІЙНІ ЯКОСТІ:
1. Ординарність - захопленість.
2. Залежність - самостійність.
3. Самовпевненість - самокритичність.
4. Професійна ригідність - професійна гнучкість.
5. Індиферентність - рефлексивність.
6. Імпровізація - стереотипність.
7. Професійна невпевненість - професійна самосвідомість.
8. Занижена самооцінка - висока самооцінка.
9. Спрощене розуміння дітей - глибоке розуміння дітей.
10. Односторонній підхід - цілісний підхід до дітей.
11. Самовладання - невитриманість.
12. Недостатня комунікативність - контактність.
13. Задоволення знаннями - пізнавальні потреби.
14. Стандартний підхід - творча спрямованість.
ПАМ’ЯТКА ВЧИТЕЛЮ ДЛЯ РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
o Постійно працюйте над вихованням почуттів дітей, особливо обдарованих, вразливих і чутливих до всього, що стосується їхнього „Я”.
o Допомагайте обдарованим дітям виробити адекватну Я-концепцію і самооцінку .
o Забезпечуйте сприятливу емоційну атмосферу, адже дитина набуває емоційного досвіду в процесі взаємодії з людьми.
o Дотримуйтесь порядку й дисципліни, обдаровані діти, як і всі інші, повинні знати межу допустимої поведінки.
o Скеровуйте енергію і творчість обдарованих дітей у потрібне русло, щоб їх праця принесла користь.
o У роботі з обдарованими дітьми використовуйте дослідницький метод, це активує їхню роботу.
o Розвивайте здібності дітей, широко використовуйте метод самостійного набуття знань.
o Привчайте обдарованих дітей працювати спільно, це допоможе їм легше адаптуватися до соціальних умов.
o Заохочуйте дітей, це стимулює їх.
o Тісно співпрацюйте з батьками обдарованих дітей, щоб розвинути здібності кожної дитини .